Tillbaka

Upphandlare som vill utvecklas strategiskt

Logga in och sök jobbet

Allt fler upptäcker Håbo kommun, en ung och spännande tillväxtkommun med Bålsta som centralort. Vårt centrala läge i en växande region ger oss närhet och bra kommunikationer till de större städerna. Från både Stockholm och Västerås tar du dig hit på 30 minuter. 

Om arbetsplatsen

Enheten är centralt placerad och en del av kommunledningsförvaltningen som har till uppdrag att stödja hela kommunen. Enheten består av en upphandlingschef, fem upphandlare, en inköpsadministratör samt en e-handelssamordnare som arbetar med elektronisk handel. I Håbo kommun har medarbetare stor möjlighet till inflytande och utveckling. För oss är det en självklarhet att ständigt arbeta för att vara en attraktiv arbetsgivare. Hållbar arbetsmiljö, god hälsa och välbefinnande samt teknisk utveckling är viktigt för oss.

Välkommen att lämna spontan ansökning

Just nu tar vi emot spontana ansökningar inom rollen upphandlare. Du ansöker genom att lämna in CV samt besvara de frågor som ställs i samband med ansökan. Personligt brev efterfrågas ej.

Vi går löpande igenom de spontanansökningar vi får in. Om vi bedömer att din profil matchar vårt kompetensbehov kontaktar vi dig. Välkommen att skicka in din spontansökan!

Kvalifikationer

För att bli aktuell för rollen som upphandlare förväntar vi oss att du har jobbat flera år som kvalificerad upphandlare, alltså inte endast som beställare, inköpare, eller annan resurs inom ett upphandlingsprojekt, på en upphandlande myndighet. Det vill säga myndighet, kommun, region eller tillhörande bolag.

Du ska ha kunskap inom gällande relevanta lagstiftningar, såsom LOU, LUF och LUK, samt ha erfarenhet av att använda något av upphandlingsverktygen TendSign, Kommers eller e-Avrop.

Lång upphandlarerfarenhet och/eller erfarenhet inom entreprenadupphandling är av särskilt intresse.

Rollbeskrivning

Som upphandlare i Håbo kommer du att vara del av en enhet som fokuserar på såväl övergripande strategier som verksamhetsnära arbete med god förståelse över kommunens behov. I takt med att inköpsmognaden utvecklas förväntas du att växa i din kompetens och att axla nya ansvar. Du kommer att ha goda möjligheter att påverka hur enheten utvecklas och vilka fokus din egen tjänst kommer att inriktas mot. Du ger stöd och rådgivning till verksamheten inom upphandlings- och avtalsfrågor och genomför även utbildningsinsatser. I ditt arbete jobbar du också med att utveckla metoder och arbetssätt för att förenkla och förbättra. Du utgår från verksamhetens och kommuninvånarnas behov samtidigt som du säkerställer att vi följer lagar och arbetar i enlighet med politiskt uppsatta mål. Framgångar mäts av gott samarbete och stöd mellan kollegorna och gentemot beställande verksamhet.

Övrigt
Enheten arbetar idag med upphandlingsverktyget Kommers eLite samt med e-handelsverktyget 
Proceedo. Vi är också medlemmar i nätverket NOFI (Norrorts offentliga inköpare) och nätverket för Uppsala län, Uppsam.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Deltidsanställning eller projektanställning kan bli aktuellt efter överenskommelse.


Varmt välkommen med din ansökan!